Oznakowanie opon – inne oznaczenia

Oznaczenia na oponach dostarczają wiele informacji. Dlatego warto nauczyć się jak je czytać. Dzisiaj pora na informacje o mniej rozpowszechnionych oznaczeniach, rzadko występujących na popularnych oponach.

Max Inflation – maksymalna wysokość ciśnienia w danej oponie (podana jest po tym napisie)

Opona 2RF (lub Reinforced, REF, RFD, REINF,) – znajduje się na oponach wzmocnionych o podwyższonej nośności (nie mylić z nowymi oznaczeniami dla opon typu RunFlat – te ostatnie pojawiają się wśród danych związanych z rozmiarami opony)

XL – (lub Extra Load, EXL) – znajduje się na oponach o zwiększonej nośności (w stosunku do standardowych opon w danym rozmiarze)

MFS (lub RFP, FP, FR) – oznacza, że opona ma rant ochraniający felgę (dość częste w oponach zimowych)

TL – opona bezdętkowa

TT – opona dętkowa

G1 – opona z czujnikiem ciśnienia

Inne oznaczenia na oponach

Inne oznaczenia, to już naprawdę rzadkość. Można je podzielić na kilka kategorii.

– oznaczenia nie występujące w Europie (np. w amerykańskich autach pojawia się litera P oznaczająca auta pasażerskie)

– oznaczenia, charakterystyczne dla danego producenta opon (np. opony typu RunFlat mają co najmniej 10 niestandardowych oznaczeń, w zależności od tego, kto je wyprodukował),

– oznaczenia oznaczające homologację dla konkretnej marki (np K1 – pojawia się na oponach dla Ferrari)

– inne oznaczenia – dziesiątki, jeśli nie setki rzadkich i bardzo rzadkich oznaczeń, których i tak nikt nie zapamięta (np. OWL – oznacza, że oznakowania na oponie są koloru białego).

Należy jeszcze wspomnieć, że na prawie każdej oponie pojawia się nazwa producenta oraz nazwa opony. Dość często pojawia się też kraj produkcji („made in…”).

Na tym kończymy nasz krótki cykl o oznakowaniu opon. Mamy nadzieję, że informacje w nim zawarte okazały się przydatne dla kierowców

ZOBACZ WSZYSTKIE ARTYKUŁY O EKSPLOATACJI AUTA

Otagowany , , .Dodaj do zakładek permalink.

Komentarze są wyłączone.